1747

Dykteryjka.

Przypomniały mi się dawne czasy. Otóż ongiś, gdy przyjeżdżało się do drugich-rodziców, na spotkanie wybiegała człowiekowi czereda bachorów*. Wszystkie należało ukochać i uściskać**, a także wyspowiadać się na okoliczność ewentualnych darów. Później następowała wymiana aktualności oraz nieśmiertelne pytanie:
- Ciociu***, ile u nas zostaniesz?!

Druga-mama bardzo się o to złościła i tłumaczyła dzieciom, że tak nie wolno. Że pytana osoba czuje się, jakby wszyscy tylko czekali, kiedy się wyniesie. Nie ukrywam, że ja się tak nie czułam, ale wierzę drugiej-mamie, że ktoś może owszem. Puszczałam więc drugomamine moralniaki koło uszu i odpowiadałam zgodnie z prawdą. Najczęściej słyszałam natychmiast pełne rozczarowania:
- Tak króóóóótkooo...?
To naturalnie kładło pewien cień na teorię drugiej-mamy, ale oj tam.

No i parkuję ci ja pewnego dnia pod furtką drugich, z domu wypadają stosowne czeredy, dobiegają do mnie, ja zapieram się o samochód, by nie zostać zaobściskiwaną na śmierć, a tu najmłodszy staje przede mną i cieniutkim głosikiem pyta:
- Ciociu... Jak długo zamierzasz cieszyć nas swoją obecnością?

Nauczyła!


* Oraz czereda psów i kotów. Psy nic nie gadały, tylko właziły na łeb. Za tymi grupami leniwym krokiem zdążali drudzy - żeby pozbierać szczątki. O ile, oczywiście, z gości coś zostało. Obecnie czereda bachorów jest pełnoletnia w 4/6. I - niestety - najczęściej nieobecna.
** Oprócz Czwartorodnego. Oni z Aspergerem mają swoje zwyczaje. Aczkolwiek nie narzekam, gdyż do dziś jestem zaszczycana całusem. Tylko obecnie muszę stanąć na palcach, a jego poprosić, żeby ukląkł.
*** Tak, podobno były takie czasy, kiedy mówili do mnie "ciociu". To było jakoś przed tymi czasami, gdy zaczęli mówić: "Aśka, posuń się".

Komentarze

  1. Asperger i całusy? Szacun ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu nie moge dodawac komentarzy? Zablokowalas mnie?
    Tak sie wzruszylam i wywewnetrzylam i nawet ogonki napisalam i poszlo w kosmos!
    Ty wiesz,ze ja juz prawie zapomnialam jak to bylo?
    Tesknimy! Od 12 mamy wolna chate:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ile dni? :)
      (Niesłusznie jest zapominać te barwne historyjki),

      Usuń
    2. do 25:) Wolna od przybytku plci zenskiej,bo chlopaki wracaja wczesniej,ale z chlopakami damy rade:)

      Usuń
    3. Chłopaków w końcu znamy nie od dziś :)

      Usuń
  3. Faaaaaaajnie:)))

    Wyuczone zapytanie mnie rozbawiło do łez:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość długo tak dobrze im szło, o ile pamiętam :D

      Usuń

Prześlij komentarz