Łamigłówka matematyczna 16.02.2007

Drodzy uczniowie!

Dziś rozwiążemy banalne zadanie z rachunku prawdopodobieństwa.
Dane:
ma do mnie zadzwonić osoba, która poda mi przez telefon ciąg 24 różnych znaków, których – ponieważ nie jestem Robocopem – nie mogę zapamiętać, ergo: muszę go zapisać. Na zadzwonienie do mnie osoba ta ma 24 godziny. Z tych 24 godzin przez 23 godziny i 50 minut jestem dostępna, mam pod ręką kartkę i długopis. Przez 10 minut w ciągu doby lekkomyślnie postanawiam skorzystać z solarium.
Pytanie:
jakie jest prawdopodobieństwo, że ww. osoba zadzwoni do mnie właśnie w ciągu tych 10 minut???

Drodzy uczniowie! Odłóżcie kalkulatorki – odpowiem od ręki. Otóż absolutnie i niepodważalnie: prawdopodobieństwo to wynosi 100%!!!!!

Ale nie ze mną te numery, Brunner! Ja znam prawo Murphy’ego! Ja się kładę na łóżko w takiej sytuacji z telefonem, kartką i długopisem! I co? I BINGO!!!

Nie będzie Murphy pluł nam w twarz!!!

Komentarze