Obostrzenia

Prezes rozsiadł się wygodnie w fotelu naprzeciw mnie, łyknął sobie kawki i zrujnował mi życie.

- Jakbyśmy ten dom teraz kupili, to byłoby znakomicie, bo jest idealna koniunktura. Kredyt się weźmie w złotówkach.
- Zgadzam się z łaskawym przedmówcą, sęk jedynie w tym, że trzeba mieć CO kupić.
- Niby racja. Ale gdybyśmy ten kredyt, co go teraz mamy, obecnie spłacili, to by było znakomicie, bo jest idealna koniunktura.
- Zgadzam się z łaskawym przedmówcą, środki możemy posiadać, tylko zastanówmy się, czy jest sens zamrozić tyle środków.
- Niby racja, ale coś zróbmy, bo jest idealna koniunktura.
- Zgadzam sie z łaskawym przedmówcą, ja ciagle oglądam ogłoszenia. Normalnie już mam oko na Maroko.
- To ja ustapię nieco. Szukajmy tego domu spokojnie, ale zachowujmyż się jak dorośli. Ja cię bardzo proszę, żebyś zaczęła odkładać pieniądze, zamiast je wydawać jak opętana.
- Zgadzam się z łaskawym przedmówcą z jednym atoli zastrzeżeniem, że ja mnóstwo pieniędzy, na które zresztą haruję jak wół, wydaję na szanownego przedmówcę oraz dziecię nieletnie, które posiadamy wspólnie. Że o gromadzie czworonogów nie wspomnę.
- Niby racja, ale musisz coś zrobić, bo jest idealna koniunktura.
- No to ja się zobowiązuję całą premię kwartalną odkładać na lokatę.
- To mi się podoba.
- I jeszcze proponuję odłożyć na lokatę obie trzynastki, które w tym roku otrzymamy. Niestety – prawdopodobnie ostatnie będąż ci one.
- Ja się zgadzam. I jeszcze pragnę ogłosić, że zaprzestajemy kupowania szmat poza wyprzedażami.
- Wyprzedaże są dwa razy do roku.
- I wystarczy. Ja ci kwotę przeznaczę, a ty pójdziesz i wydasz. Zaznaczam, że mówimy również o butach. I torebkach.
- I o biżuterii?
- Też.
- Jesteś nieludzki.
- Bądź dorosła. Kupię ci dom.
- No już dobrze, to ja się poddaję windykacji. A wiesz, że jeszcze trzeba wydać 1.600 zł na te okna?
- Nie ustąpię.
- Jesteś nieludzki. W sierpniu mamy dwa ubezpieczenia samochodów, dwa przeglądy techniczne.
- Nie ustąpię ani o piędź.

I tak, moi drodzy… Po co żyć?

PS Prezes nazwał Kota. Źle. Bardzo źle.

Komentarze