No to lecimy

Moi Drodzy i Kochani.
Pewnie już wam grdyka lata, bo ja obiecuję, że napiszę, że ważne, że srutu tutu i się nie odzywam.
Postanowiłam odezwać się więc, mimo że strona, do której chcę was odesłać jeszcze niegotowa. Podejrzewam, że Marcin właśnie tam dłubie ;o) A przynajmniej tak wygląda. Używam już pełnego imienia, bo może nie wszyscy tacy dociekliwi, jak pacia, ale za chwilę rzecz stanie się oficjalna, a i Krynia dała mi swoje błogosławieństwo.
Jak zauważyliście, akurat ostatnio wpadł nam temacik o niepełnosprawności i właśnie – zupełnie przypadkiem – wywoła lawinę.
Jutro w Gazecie Wyborczej (tylko nie wiem czy ogólnopolskiej, czy lokalnej, ale znajdziecie sobie, wierzę w was) ukaże się artykuł na temat nowej akcji, dotyczącej niedostosowania świata dla niepełnosprawnych. Konkretnie – akcji, którą rozkręca Kryniowa rodzina pt.: PARKUJESZ – ZDRAPUJESZ.
Akcja polega na przyklejaniu nalepek o tej treści na szyby samochodów, które BEZPRAWNIE!!! zajmują miejsca dla niepełnosprawnych. Pomysł super, jestem fanką. Dzięki Opatrzności udało mi się dołożyć do akcji swoje pięć groszy. Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się dołożyć dziesięć.
Pomysł jest rewelacyjny – nie przynosi szkody finansowej kierowcom, przynosi za to wstyd.
Wszystko jest legalne – oprócz przyklejania naklejek będziemy dzwonić po straż miejską. A ona uprzejmie przyjedzie i zabutuje.
Jeśli zobaczycie na mieście kogoś z dużą, czerwoną naklejką na przedniej szybie – wytykajcie go palcami, szydźcie i obgadujcie.
NIECH SIĘ WSTYDZĄ!
Niech wiedzą, że ci słabsi, których życie jest trudniejsze, nie są bezbronni.
Niech wiedzą, że znajdą się tacy, którzy wyciągną do nich rękę i staną obok nich: noga w kółko, ręka w rękę i nie pozwolą.

Akcja jest dopiero w powijakach. Twórcom będzie zależało na jej rozpropagowaniu. Niech idzie w Polskę. Żeby żyło się trochę lżej. Żeby można było korzystać ze swoich praw. Żeby nie być obywatelem drugiej kategorii.
Będę was prosiła o pomoc. Jeszcze nie raz.
Ale tymczasem – powiedz przyjaciołom i pamiętaj:

PARKUJESZ – ZDRAPUJESZ!!!

Komentarze