1829

Przeżyłam dziś o poranku językowe katharsis.

Jak wiadomo, z lewej budowa. Z prawej obecnie remont ulicy. Hałas to jedno, ale kwieciste wypowiedzi Bobów Budowniczych to jest osobny temat.
Jestem językoznawcą. Dla mnie słowo to materia, na której pracuję. Tkam nieomalże bele z pojedynczych nitek. Słowo to słowo, bez różnicy jakie. Każde ma jakieś zastosowanie, większość posiada desygnaty. Mam do słów stosunek emocjonalny, jako do zjawiska. Lubię je. Mam nadzieję, że one lubią mnie.

Tedy stoję w kuchni, okno otwarte, żeby mieszkanie porządnie przewietrzyło się przed naszym wyjściem do pracy, i jak nie usłyszę...

ALE KURWA JA PIERDOLĘ ZAJEBIŚCIE JEST JAK CHUJ*!

Majstersztyk. Zwróćcie uwagę na idealną nieomalże symetrię tego zdania! Aby to unaocznić, przygotowałam tabelę poglądową.
Ryc. 1 - opracowanie własne

Jak on to zrobił?! Zatchnęło mnie z zachwytu. Zawsze imponowali mi ludzie, potrafiący tak zgrabnie wiązać w większe konstrukcje słowa, uważane powszechnie za obelżywe. Ja nie potrafię. Owszem, przeklinam, ale jestem w tym rzemieślnikiem. A tu... artysta.

I, co ciekawe, to jest komentarz, który można zastosować do wszystkiego.
Np. do mojej poprzedniej notki.
Z rezygnacją: ale kurwa ja pierdolę zajebiście jest jak chuj.
Do niespodziewanej podwyżki.
Z ekscytacją: ale kurwa ja pierdolę zajebiście jest jak chuj!
Przy okazji stłuczki motoryzacyjnej na drodze.
Ironicznie: ale kurwa ja pierdolę zajebiście jest jak chuj.
Stwierdzając, że wypłata nie wpłynęła na konto.
Z wściekłością : ale kurwa ja pierdolę zajebiście jest jak chuj.

Brać, nie marudzić!


* Specjalnie nie wstawiam żadnych znaków przestankowych. To by była samowolka.

Update
Pisałam tę notkę nieomal trzy godziny. Co dwa słowa, to przerwa. Ale nie mogłam Wam nie podarować takiego cudu z rana. Chew e najs dej.

Komentarze

  1. Napisałam długi komentarz i mi zeżarło. W związku z tych - foch.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym. W związku z tym. Upał. W Tychach nie byłam. W związku owszem, ale to nie ma nic do rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne! To ja się podzielę równie piękną (choc moze nie tak wielostronną w zastosowaniu) sentencją wyrazoną przez jednego pana menela do drugiego, pod sklepem z alko:
    Wypierdalaj stad kurwa bo ci jebne i chuj!
    Prawda, ze tez cudne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie cztery podstawowe polskie przekleństwa użyte. 10 na 10 możliwych punktów.

      Usuń
  4. A ja słyszałam ojca ostrzegającego dziecko: "Jak będziesz przeklinał, to ci wpierdolę!"

    Iwona

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecież to jest poezja. Rytm jest wyraźny. Można to nawet pociągnąć dalej. W duchu obrazy majestatu ;)

    Ale kurwa ja pierdolę zajebiście jest jak chuj
    Zapierdalam w pocie czoła, ciężki robotnika znój.
    Wszystkich, kurwa, pojebało, stwierdzam oczywistą rzecz.
    Chuj z tym, jebać tę robotę. Idę. Będę chłeptał ciecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kruszyzno... rzuciłaś mnie na kolana!

      Usuń
    2. Kruszyzno to jest the best!:)

      Usuń
    3. ooohh ! :) Juz widze taka robotnicza flage, lopata skrzyzowana z butelka a pod nimi haftem krzyzykowym owy utwór, hymn prawdziwego robotnika!

      Usuń
    4. Piękne k.... piękne! :)))

      Usuń
    5. Dziękuję, dziękuję :) Jak wydam tomik, nie omieszkam powiadomić :)

      Usuń
    6. Napiszę słowo wstępne i będę reklamować :D

      Usuń
  6. Piękne i jakie uniwersalne.
    W zamian podzielę się obelgą, jaką usłyszał sąsiad moich rodziców od swojej Anielki konkubiny, jako, że po spożyciu mieli zwyczaj barwnie się kłócić. Razu jednego padły słowa od lat wprawiające nas w dobry humor. Anielka się wkurzyła i wrzasnęła: "Ty huju rudy", bo Leszek jest rudy i tylko nie wiem, przez jakie h/ch krzyczała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można mieć do kobiety uwag. Przecież był rudy, nie?

      Usuń
  7. Jakże cudownej głębi dodaje tej wypowiedzi opinia profesjonalisty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ..bo teraz wszystko...ABSOLUTNIE wszystko mozna wyrazic 4 słowami ... co niniejszym wpisem Moje-Waterloo udowodniłaś...:)...
    Pamietam jak byłam dzieckiem w latach 70-tych słowo "cholera" było najwiekszym przekleństwem jakie słyszałam. Nie mówiło się tak jak teraz choć przeklinało :).

    no ale to były czasy kiedy słowo na CH pisało się przez samo H ...ale jakoś nie często się widywało takie napisy....

    ...a moze lekko ubarwiam te lata 70 -te :)))))

    Ariadna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam. Tez byłam dzieckiem w latach siedemdziesiątych i w pełni podzielam Twoją opinię. Straszliwie schamieliśmy jako naród.
      Moja mama nie przeklinała NIGDY. Pamiętam takie wydarzenie, jak przyfasoliła niespodziewanie piszczelą w drzwiczki od szafki i krzyknęła: "kurwa!". Siedziałam w swoim pokoju i całkiem zesztywniałam. Pierwszy raz słyszałam, żeby powiedziała coś takiego.
      Wierz mi, że nie wyszłam stamtąd do wieczora.

      Usuń
  9. Do mojej kolekcji dopisuję.
    A kolekcję mam bogatą, głównie ze słowem "chuj".
    Z moich ulubionych (wyrażający frustrację z powodu braku możliwości, niedowierzanie, brak prawdopodobieństwa) "choćby chuj na chuju stawał" oraz (świadczący o sile charakteru) "choćby mi chuja solą sypali".
    ;)
    PS Jest prośba o posty, tematyka społeczno-polityczna z użyciem takich różnych, od czasu do czasu chociaż ;) (to się cudownie zgrywa, a perfect match rzekłabym)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana! Oczywiście postaram się wyjść naprzeciw Twoim oczekiwaniom. Aczkolwiek te notki społeczne to we mnie dojrzewają i zwykle piszę je wtedy, gdy opadną emocje. Bo mi lepiej styka.
      Jeśli lubisz coś takiego, to pamiętaj, że mistrzynią jest Naima. Świetny jest też Slwstr i Snafu. Uwielbiam całą trójkę i z serca Ci polecam. Linki po prawej.

      Usuń
  10. Raki! Od końca wypowiedź brzmi:
    CHUJ JAK JEST ZAJEBIŚCIE JA PIERDOLĘ ALE KURWA!

    Kochanowski łka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale jakie to ma piękne metrum! Rytm znaczy. Teraz będzie mi brzmieć w głowie jak piosenka, pół dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie podśpiewuj przy dzieciach. Nie nad morzem!!!

      Usuń

Prześlij komentarz