1601

Hasło na dziś: Ridendo castigat mores.

Prawda że ładne? W dodatku bardzo po mojej myśli. A i starożytni, jak widać, mieli jakąś opinię na ten temat. W sumie często się przekonuję, że starożytni zasadniczo mieli rację, a może po prostu próbę czasu przetrwały tylko te paremia, które... przetrwały próbę czasu. Z uwagi na uniwersalizm.

No co Wy? Myśleliście, że będę Wam podawała tłumaczenia? Jakże to?! Wręcz uważam, iż że powinniście pobiec rączo do słownika wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych (łacińsko-polski łaskawie daruję), choć wiem, że i tak zapytacie Wujka. Ale ojtam. Podróże kształcą. Mimo wszystko.

Miłego dnia.
I RIDERE, Drogie Państwo. Koniecznie. Jak najwięcej!

Komentarze

  1. Ja nie ridere, bo mam wk**rw poranny i pałam żądzą mordu na "fachowcach" wszelakich!
    Przy żądzy mordu ridere się tylko psychopaci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może zostanie psychopatką zaspokoiłoby jakieś Twoje potrzeby?

      Usuń
  2. To już jest chwyt poniżej! Gdzie to ja położyłam słownik polsko-łaciński? Hm..
    Ty jak Zmorka teraz każesz się uśmiechać! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy remontują ,buuuuuu, też chcę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zaczniesz się teraz śmiać, to - wzorem mitenek - uznam, że jesteś psychopatką. Wykrzyknik.

      Usuń
  4. Kochana, ja się całkowicie zgadzam z hasłem na dziś, tylko dlaczego uważasz, że XVII wiek to "starożytni"? Ja się wychowałam na słowniku Kumanieckiego i byłam pewna, że nie istnieje słownik polsko- łaciński. A tu, proszę! "A jednak się kręci":)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co? Nowi żytni?
      Jak gadali po łacinie, to byli starzy.

      Czy to wystarczająca definicja?

      Usuń
    2. Istnieje słownik polsko-łaciński, a może i ze dwa już istnieją. Ale Kumaniecki jest fundamentem niepodważalnym! Tylko w Kumanieckim są takie cacka jak concaco - powalać kałem :D

      Usuń
    3. Cudowne słowo - rozpłynęłam się. Już się uczę na pamięć.

      Usuń
    4. Nie zmusicie mnie ,zebym lazła na strych po słownik(tam mam biblioteczkę )

      Usuń
    5. Nie zmuszamy wcale. A ukrywaj sobie ten słownik na strychu, proszę bardzo.

      Usuń
  5. Recte dixisti! Ridere necesse esse mihi videtur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mam. Jak coś powiem, to już powiem.
      (A potem przeproszę - kąsek dla martuuhy).

      PS Ty filologu klasyczny, Ty!!! (wysyczała)

      Usuń
    2. Dorotko - ja tylko udaję inteligentną. Lansik, rozumiesz ;)

      Usuń
    3. E, powiem Wam, że nie musicie mię nie lubić, bo teraz myślę, że to zdanie spokojnie mogło się obyć bez "esse" i nawet bardziej łacińsko by brzmiało, a nie jak z kajetu gimnazjalisty z międzywojnia. Dałam ciała, o.

      Usuń
    4. Pewnie że nie musimy, bo kto nas zmusi.
      Ale chcemy! Więc kto nas powstrzyma?!

      Usuń
    5. Nikt powstrzymać nie może. Łoterlu flat ubi vult, tego jestem pewna ;)

      Usuń
    6. Istnieje pewne prawdopodobieństwo ;)))))))

      Usuń
  6. Od pożaru, głodu, dżumy i "fachofców" broń mnie Panie!

    Ja nie remontuję Dora, ja tylko wymieniałam baterię kuchenną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Synafia jest fachofcem od tej łaciny. Wtłucz jej!

      Usuń
    2. To aż tak? Mitenki,współczuję bardzo w takim razie.

      Usuń
    3. Ale w rezerwie jestem, w rezerwie! Nie bijcie, nie wolno bić ludzi w okularach :P

      Usuń
    4. Ale przecież będziemy bić po piszczelach. Na piszczelach nosisz?

      Usuń
    5. No ba! Toć nie wiesz, że klasyczne filologi to rarogi? Dziwne som!

      Usuń
    6. Wszystkie filologi. Ludzie się nas boją :)

      Usuń
  7. brzmi jak z harego pottera

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz